گوگل بیش از ۵ میلیارد تبلیغات را در سال ۲۰۲۴ را مسدود کرد
براساس گزارش پايگاه خبري سروش امنيت ، بر اساس گزارش ایمنی تبلیغات در سال 2024 که منتشر شد، گوگل 5.1 میلیارد آگهی را مسدود کرد و بیش از 39.2 میلیون حساب تبلیغ کننده را در سال 2024 به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سروش امنیت به نقل از پلیس فتا ، این شرکت میگوید که افزایش فعالیتهای اجرایی ناشی از تهدید فزاینده محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلاهبرداریهای جعل هویت و سوءاستفاده از پلتفرم تبلیغاتی آن است.
به طور خاص، گوگل استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی را برای ایجاد فیلمهای جعلی از افراد مشهور و چهرههای عمومی برای تبلیغ کلاهبرداریها، که معمولاً کلاهبرداریهای سرمایهگذاری و ارزهای دیجیتال هستند، برجسته کرد.
در نتیجه، گوگل میگوید بیش از ۷۰۰۰۰۰ حساب تبلیغ کننده را به دلیل نقض خط مشی مربوط به کلاهبرداریهای جعل هویت مبتنی بر هوش مصنوعی را به حالت تعلیق درآورده است.
گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۴ گوگل توضیح میدهد: «برای مقابله، ما به سرعت یک تیم اختصاصی متشکل از ۱۰۰ متخصص را برای تجزیهو تحلیل این کلاهبرداریها و ایجاد اقدامات متقابل مؤثر را گرد هم آوردیم.
“در نتیجه، ما توانستیم بیش از ۷۰۰۰۰۰ حساب تبلیغ کننده متخلف را به طور دائم به حالت تعلیق درآوریم. این منجر به کاهش ۹۰ درصدی گزارشهای این نوع تبلیغات کلاهبرداری در سال گذشته شد. در حالی که ما از این پیشرفت دلگرم هستیم، به کار خود برای جلوگیری از این کلاهبرداریها ادامه میدهیم.”
در حالی که هوش مصنوعی ممکن است باعث افزایش کلاهبرداریها و تبلیغات مخرب شود، گوگل همچنین به آن برای کمک به شناسایی و اجرای سیاستهای خود در صفحات ناشر اعتبار میدهد.
در سال ۲۰۲۴، این شرکت بیش از ۵۰ پیشرفت را به مدلهای یادگیری ماشینی خود اضافه کرد تا به شناسایی تهدیدهای جدید قبل از گزارش کاربران کمک کند.
علاوه بر تعلیق تبلیغکنندگان، Google تبلیغات را در چندین دسته حذف یا مسدود کرد:
193.۷ میلیون برای خدمات مالی
146 میلیون برای قمار و بازیهای مرتبط
122.۵ میلیون برای محتوای بزرگسالان
104.۸ میلیون برای مراقبتهای بهداشتی
منبع :
پلیس فتا





